Η σπαρταριστή αυτή κωμωδία, γράφτηκε αρκετά χρόνια νωρίτερα, όταν ο Μάικλ Φρέιν (βραβεία Ολιβιέ 1976 & 1982, βραβείο Τόνυ 2000, βραβείο EMMY 1990 κ.α.), εν έτει 1970, όσο παρακολουθούσε από τις κουΐντες ενός λονδρέζικου θεάτρου μια θεατρική φάρσα εμπνεύστηκε «Το Σώσε» (Noises Off). Αργότερα, είπε: “ήταν πιο αστείο να το βλέπεις από την κουΐντα, παρά από την πλατεία του θεάτρου, και σκέφτηκα ότι μια μέρα πρέπει να γράψω μια θεατρική κωμωδία για όλα όσα γίνονται πίσω από την σκηνή".
«Το Σώσε», έχει παρουσιαστεί αρκετές φορές στο παρελθόν στην Ελλάδα. Πρώτη φορά το σκηνοθέτησε ο Ανδρέας Βουτσινάς, στο θέατρο «Μινώα» το 1983. Το 1995 παρουσιάστηκε στο ανέβασμα του Σταμάτη Φασουλή στο θέατρο «Αθήναιον».
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Μια δύσκολη ισορροπία που απαιτεί απ’ όλα – πόρτες, αντικείμενα, ήχους, μουσικές κι απ όλους, θίασο και τεχνικούς, να εναρμονιστούν στο χάος που εσκεμμένα δημιουργείται. Και να παίξεις μέσα σ’ αυτό χωρίς να του στερήσεις τίποτα. Κι αυτή η προσπάθεια ενταγμένη και απολύτως εξαρτημένη από τον θίασο των ταλαντούχων και έμπειρων πλέον ηθοποιών απέδωσε τους καρπούς της: ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (με καρτουνίστικη διάθεση), η Σμαράγδα Καρύδη (με υπόγειο χιούμορ), ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (έξοχος στον ρόλο του σκηνοθέτη της παράστασης μέσα στην παράσταση), η Στεφάνια Γουλιώτη (αποκαλυπτική κωμική περσόνα), ο Γιώργος Χρυσοστόμου (συγκινητικός κλόουν) και η Λένα Παπαληγούρα (αέρινη αφελής φιγούρα), αποτέλεσαν τον πυρήνα.
Μυρτώ Λοβέρδου || ΤΑ ΝΕΑ
Ένα από τα ευτυχέστερα δείγματα του κωμικού είδους, μια ωδή στο θέατρο, ανεβαίνει σε μια καλοκουρδισμένη παράσταση υψηλής ενέργειας και απολαυστικών ερμηνειών. […] Το ανέβασμα της κωμωδίας είναι σοβαρή υπόθεση, κάτι που ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης δείχνει να γνωρίζει· […] η παράσταση, εκτός της υψηλής ενέργειας και του αξιοσημείωτου συντονισμού της, δίνει την ευκαιρία να φανεί η ερμηνευτική λάμψη των συντελεστών.
Τώνια Καράογλου || ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ενσωματώνοντας ποικίλες αναφορές από τη θεατρική εμπειρία, χειρίστηκε το έργο σαν σκηνικό παιχνίδι, τονίζοντας την, κατά κάποιο τρόπο, υβριδική υφολογία του. […] Οι ερμηνείες, όλες ανεξαιρέτως, υπηρετούν το επί ξυρού ακμής σκηνικό tempo με λεπτουργικές τεχνικές, εκπέμποντας ενίοτε την αίσθηση μιας μετάστασης των καταστάσεων σε ένα σχεδόν μεταφυσικό φάσμα.
Γιώργος Παπαγιαννάκης || culturenow.gr
O Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης […] αποδεικνύεται, έτι μία φορά, εξαιρετικός γνώστης τής σκηνοθετικής άποψης σε απαιτητικά κείμενα (η κωμωδία είναι κατεξοχήν δύσκολος τομέας). Με ιδιάζουσα πρόσληψη της ευθυμίας και του τρόπου μετάδοσής της, μεταπλάθει την αντίληψη περί κωμικού σε άκρως συντεταγμένη και ορθολογική πρόταση, επιτρέποντας παράλληλα πεδία ελεύθερης (όχι άναρχης) πρωτοβουλίας.
Αντώνης Χαριστός || tetragwno.g
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΙΔΩΝ MAKE-UP