Στην παραγωγή «Πράγα» τα καθίσματα των θεατών έχουν αντικατασταθεί από μια εικαστική εγκατάσταση, αποτελούμενη από καρέκλες διαφορετικών ειδών και δεκαετιών. Σύμφωνα με την καλλιτέχνιδα Νεφέλη Μυρτίδη, η οποία επιμελήθηκε το συνολικό εγχείρημα της αναδιαμόρφωσης του χώρου του φουαγιέ, κάθε καρέκλα έχει επιλεγεί και ζωγραφιστεί με πρόθεση τον διάλογο για τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του κάθε ατόμου. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η βιωματική σύνδεση μεταξύ των ατόμων που θα παραβρεθούν στον χώρο και δίνεται η αίσθηση του προσωπικού στοιχείου, του ταξιδιού, της εξερεύνησης και της φιλοξενίας.
Εγγραφείτε στο Newsletter του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για να λαμβάνετε τις εβδομαδιαίες ενημερώσεις μας αλλά και προνόμια προς τους σταθερούς θεατές μας, συμπληρώνοντας το email και το ονοματεπώνυμό σας στον παρακάτω σύνδεσμο.
Φόρμα εγγραφής Newsletter
Λιγα λόγια για το έργο
Ο Μπένι και ο Χάρης, ένα ζευγάρι που διανύει ήδη τα δεκαπέντε χρόνια σχέσης, ετοιμάζουν ένα δείπνο για να υποδεχτούν τη Σουζάνα, την αγαπημένη τους φίλη από το παρελθόν, που επέστρεψε στη Μαδρίτη μετά από καιρό. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της, ξετυλίγονται μνήμες, εκφράζονται, επιθυμίες, αποκαλύπτονται αλήθειες και μυστικά, που κλονίζουν τις σχέσεις των τριών φίλων. Με αφορμή τη διαφωνία των δύο αντρών γύρω από το θέμα της υιοθεσίας ενός παιδιού -μία απόφαση που τους φέρνει αντιμέτωπους με την υπαρξιακή ανάγκη για συνέχεια, την ανάληψη ευθυνών, τον φόβο της μετάβασης σε μια διαφορετική καθημερινότητα, το πέρασμα στη συνθήκη της γονεϊκότητας- ο συγγραφέας αναδεικνύει σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα, όπως φωτίζονται μέσα από τις διαπροσωπικές σχέσεις και τα σημερινά αδιέξοδα.
Ο Χαβιέρ δε Διός (Javier de Dios) θέτει ερωτήματα γύρω από τους αναγκαίους συμβιβασμούς μέσα στις σχέσεις που διαρκούν αλλά και γύρω από τις δυνατότητες κατανόησης του εαυτού και του άλλου μέσα από τα μεταβατικά στάδια ενηλικίωσης, στο πέρασμα προς την ωριμότητα. Οι τρεις φίλοι αναμετρώνται με τον εαυτό τους, με τον χρόνο, με τις σταθερές της ζωής τους, δοκιμάζουν τα όρια της σχέσης τους και της αγάπης τους, προσπαθούν να κατανοήσουν τους άλλους, να ρίξουν τις άμυνές τους και να υπερασπιστούν τις επιλογές που θα διαμορφώσουν το μέλλον τους. Η γλώσσα τους κουβαλάει αλήθειες, πληγώνει, τραυματίζει. Πώς αντιδρούν οι χαρακτήρες στις αλήθειες αυτές; Αμύνονται, δραπετεύουν ή επιμένουν και επαναδιαπραγματεύονται τη ζωή και τα όριά τους;
Η «Πράγα» ανέβηκε για πρώτη φορά το 2013 στη Μαδρίτη. Οι ολοκληρωμένοι χαρακτήρες, η δυνατή πλοκή του έργου, ο τρόπος που το χιούμορ και η ελαφρότητα συνδυάζονται με την πιο πικρή πλευρά της ζωής, δημιουργούν ένα κείμενο ευχάριστο και τολμηρό που υπενθυμίζει την κρυστάλλινη ευθραυστότητα αλλά και ανθεκτικότητα των ανθρώπινων σχέσεων και ψυχισμών. Την ισορροπία ανάμεσα σε ό,τι αντιστέκεται στον χρόνο και σε εκείνο που η ίδια η ζωή δεν αφήνει αναλλοίωτο.