Η Pietà, η παράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ της σκηνοθέτριας Μάρθας Μπουζιούρη, που συγκίνησε και επαινέθηκε στην αρχή της φετινής θεατρικής σεζόν από κοινό και κριτικούς, επανέρχεται για ένα 2ο κύκλο παραστάσεων, από τις 5 Απριλίου στο Σύγχρονο Θέατρο. Με νέα ορμή και πλέον υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η παράσταση θέτει ξανά στο επίκεντρο το επώδυνο, και εκκωφαντικά επείγον θέμα των γυναικοκτονιών και πραγματοποιεί ένα δύσκολο ταξίδι στα μονοπάτια της απώλειας, του πένθους, αλλά και της αναγέννησης.
Η Pietà δημιουργήθηκε με την πολύτιμη συμβολή μιας καλλιτεχνικής ομάδας που αποτελείται αποκλειστικά από γυναίκες ηθοποιούς και δημιουργικούς συντελεστές. Είχε ως έμπνευση και οδηγό της πέντε γυναίκες-μητέρες που βίωσαν την υπέρτατη απώλεια, τη δολοφονία του παιδιού τους, τις: Κούλα Αρμουτίδου (μητέρα Ελένης Τοπαλούδη), Ελένη Κρεμαστιώτη (μητέρα Ερατώς Μανωλακέλλη), Κατερίνα Κώτη (μητέρα Ντόρας Ζαχαριά), Αλεξάνδρα Μάκου (μητέρα Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου) και Ρόζα Φωτιάδου (μητέρα Σοφίας Σαββίδου). Το κείμενο της παράστασης βασίστηκε στις πραγματικές αφηγήσεις των μητέρων, αλλά και σε βιωματικό υλικό των ηθοποιών.
Μέσα από την αιχμηρή και ταυτόχρονα παρηγορητική γλώσσα του θεάτρου, η παράσταση Pietà επιδιώκει να μετατρέψει τη σκηνή σε έναν τόπο αλληλοφροντίδας, διεκδίκησης και δημόσιας μνήμης. Στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου, θα παρακολουθήσουμε μια βαθιά βιωματική θεατρική παράσταση, που ισορροπεί με γενναιότητα και ευαισθησία ανάμεσα στο πολιτικό και το ανθρώπινο, αποτίνοντας φόρο τιμής στα θύματα γυναικοκτονιών και σε όλες τις γυναίκες εκεί έξω.
Είπαν για την Pietà
Μητέρες και κόρες, θύματα έμφυλης βίας, σε μία παράσταση που συγκλονίζει. Μια βαθιά βιωματική θεατρική παράσταση που ισορροπεί με γενναιότητα και ευαισθησία ανάμεσα στο πολιτικό και το ανθρώπινο, αποτίοντας φόρο τιμής στα θύματα γυναικοκτονιών και σε όλες τις γυναίκες εκεί έξω. - Λουίζα Σολομών Πάντα - Popagnada
H χρονιά ξεκινά με ένα διαμάντι. Η Μάρθα Μπουζιούρη επέδειξε το άψογο ήθος που απαιτούσε η εμπιστοσύνη που της έδειξαν οι μητέρες. Ισορρόπησε άψογα ανάμεσα στις παγίδες και δικαιώθηκε –όχι μόνο των αδιαμφισβήτητων ικανοτήτων της, αλλά λόγω της καθαρότητας της ματιάς και της προσέγγισής της. Πολλές φορές έχει γραφτεί, και παραμένει ορθό: η ηθική είναι που παράγει αισθητική. Μην το χάσετε. - Γιώργος Βουδικλάρης – ARTIVIST
Μία παράσταση που ισορροπεί με γενναιότητα και ευαισθησία ανάμεσα στο πολιτικό και το ανθρώπινο και που συνδυάζει με τρόπο αριστοτεχνικό τα γεγονότα με τη θεατρική αναπαράσταση. - Γεωργία Οικονόμου – News247
Η παράσταση ευαισθητοποιεί και αφυπνίζει, χωρίς να παραδίδει "μάθημα" ή διάλεξη, να κουνάει το δάχτυλο ή να καταγγέλλει…ένα επώδυνο αλλά και λυτρωτικό έργο τέχνης, που δεν μένει μόνο στο σκοτεινό θέμα του αλλά, με έναν τρόπο, ανοίγει ένα φωτεινό παράθυρο στην πιθανότητα να καταφέρουμε ν’ αλλάξουμε κάτι. - Τώνια Καράογλου – Αθηνόραμα
Η Pietà συγκροτεί έναν τόπο πένθους και γιορτής, ένα πεδίο τιμής για όσες γυναίκες έφυγαν νωρίς και βίαια, ένα πεδίο φροντίδας, αλληλεγγύης και συνειδητοποίησης του τι «θα μπορούσε να συμβεί σε μένα», δίνει βήμα για να αρθρώσουμε όσα μας πονάνε, να διεκδικήσουμε, να μην ξεχάσουμε. - Αργυρώ Μποζώνη – LIFO
Η Pietà λειτουργεί θεραπευτικά. Δεν δικαιολογεί τίποτα, δεν συγχωρεί. Ο πόνος είναι εκεί. Μπορεί, όμως, να εκπαιδεύσει, να προβληματίσει, να ταρακουνήσει. Δείτε το! Δείτε το με τα έφηβα παιδιά σας. - Άρης Γαβριελάτος – ΑΘΗνέα
Θεατές, ηθοποιοί και πραγματικά πρόσωπα ενωνόμαστε σε μια κοινή, ακραία, επώδυνη εμπειρία κάθαρσης. Αξίζει να δείτε αυτήν την παράσταση. Όχι σαν ένα σημαντικό θεατρικό γεγονός (μόνο). Αλλά σαν μια Πράξη. Μια Πράξη γενναίας προτροπής: Ας μην είναι το όνομα φοβισμένος ψίθυρος αλλά εκκωφαντική κραυγή: ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΙΑ - Ελένη Κουτσιλαίου – ελculture
Στην «Pietà» η Μάρθα Μπουζιούρη μεταδίδει ατόφια στο θεατή την εμπιστοσύνη και την οικειότητα που ένιωσε κατά τη γνωριμία και τις συναντήσεις της με τις πραγματικές ηρωίδες του έργου της […] είναι μια παράσταση φτιαγμένη με ενσυναίσθηση, ελικρίνεια και σεβασμό «για τις γυναίκες που δεν έφυγαν ποτέ, για αυτές που είναι σήμερα εδώ και για αυτές που θα ‘ρθουν».. - DeBóp