Υπόθεση
«Η νύχτα των μυστικών» ξεδιπλώνεται σιγά-σιγά επάνω σ’ ένα τσίρκο, στημένο κοντά σε ένα λιμάνι. Οι τέσσερις βασικοί καλλιτέχνες του τσίρκου, ο Μάγος, ο βοηθός του Νικόλας, η γυναίκα φίδι και η Μις Κολοράντο ετοιμάζονται για την τελευταία τους παράσταση, προτού αναχωρήσουν για κάποιον επόμενο προορισμό.
Λίγο πριν την έναρξη της παράστασης, στο τσίρκο εισβάλλουν η Μιράντα και ο Κωνσταντίνος. Η ένταση μεταξύ τους είναι εμφανής, όπως και το γεγονός ότι ο Κωνσταντίνος κακοποιεί την Μιράντα.
Ο Μάγος του τσίρκου παρακολουθεί το ζευγάρι και ακούει αυτά που λένε μεταξύ τους. Τους διακόπτει και προτού προλάβουν να το καταλάβουν, τους μυεί στη «μαγεία» του τσίρκου, σ΄ έναν κόσμο απόλυτης ελευθερίας με βαθιά πίστη στα δικά του ιδεώδη. Εκεί, ο μεγαλύτερος εφιάλτης του Κωνσταντίνου ταυτίζεται με τις πιο κρυφές επιθυμίες της Μιράντας. Κανένας από τους δύο δεν πίστευε ποτέ ότι, αυτοί οι ανείπωτοι και καλά κρυμμένοι φόβοι και οι κρυφές επιθυμίες θα πραγματοποιηθούν μέσα σε ένα περιβάλλον που όλα επιτρέπονται.
Φαίνεται πως σε ένα κόσμο αλλεπάλληλων μεταμορφώσεων, όπως αυτός του τσίρκου, λίγοι είναι ικανοί να παραμείνουν πιστοί σε όσα τόλμησαν να πουν και να επιθυμήσουν κάτω από το φως των προβολέων της σκηνής. Από την άλλη, φαίνεται πως καμιά φορά, ακόμα και μια στιγμή απόλυτης ελευθερίας είναι ικανή για να τροφοδοτήσει με δύναμη και αντοχή μια ολόκληρη ζωή.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:
Ο Άκης Δήμου αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Στην ίδια Σχολή, ολοκλήρωσε στη συνέχεια το μεταπτυχιακό του, με αντικείμενο το Ποινικό Δίκαιο και την Εγκληματολογία. Στις παρυφές του 20ού προς τον 21ο αιώνα ήρθε να προστεθεί στην πολύ αξιόλογη ομάδα των μεταπολεμικών ελλήνων δραματουργών προσφέροντας μια τελείως προσωπική και αναγνωρίσιμη γραφή. Πρωτοπαρουσιάστηκε στο θέατρο το 1995 με τον μονόλογο «…και Ιουλιέττα». Από τότε και μέχρι σήμερα έχουν ανέβει, σε κρατικές και ιδιωτικές σκηνές, 24 έργα του, 4 από τα οποία αποτελούν μεταγραφές μυθιστορημάτων των Αλέξανδρου Δουμά (Η κυρία με τις καμέλιες), Κωνσταντίνου Χρηστομάνου (Η κερένια κούκλα), Μαρίας Ιορδανίδου (Λωξάντρα) και Μένη Κουμανταρέα (Η κυρία Κούλα). Το 2012, διασκεύασε το έργο των Theo Van Gogh και Theodor Holman «Η συνέντευξη». Έργα του έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και πορτογαλικά και έχουν παρουσιαστεί στην Αγγλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και το Βέλγιο. Όταν εισήλθε στο θεατρικό στίβο, θα έλεγε κανείς ότι ο μόχθος των προηγούμενων αθλητών της θεατρικής κονίστρας είχαν εξαντλήσει ασκήσεις ύφους, θέματα, γλωσσικό κώδικα, οπτική γωνία, ιδεολογικά και κοινωνιολογικά μορφώματα. Ο Δήμου κατόρθωσε να δημιουργήσει ένα νέο μείγμα, συχνά εκρηκτικό, ανακατεύοντας με ευφυΐα, λυρισμό, ρομαντισμό, κυνισμό και απελπισία. Πλέον θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους θεατρικούς συγγραφείς.