Cobblers’ Lot
Πίτερ Στρίκλαντ, Ουγγαρία, 2017, 12΄
Μια ελεύθερη απόδοση ενός παραδοσιακού τοπικού θρύλου από την Ουγγαρία, η συμβολή του Πίτερ Στρίκλαντ στη συλλογική σπονδυλωτή ταινία Εγχειρίδιο αναγνώρισης του κακού διηγείται αφαιρετικά ένα λαϊκό παραμύθι για δύο αδέρφια, αμφότεροι κατασκευαστές υποδημάτων, οι οποίοι διεκδικούν το χέρι μιας γοητευτικής πριγκίπισσας. Παραπέμποντας στην αισθητική του βωβού κινηματογράφου, με την ιστορία να ξεδιπλώνεται μέσα από περίτεχνους μεσότιτλους, το μοναδικό καλλιτεχνικό όραμα του Στρίκλαντ φτάνει στο απόγειο του. Ο συνδυασμός των έντονων γκροτέσκων στοιχείων με μια ανάλαφρη αίσθηση του χιούμορ καθορίζουν τον επίλογο μιας ταινίας που συνυφαίνει αλλόκοτες και τρομακτικές ιστορίες, ικανές να στοιχειώσουν το κοινό εφ’ όρου ζωής.
Peter Strickland, Hungary, 2017, 12΄
Very loosely based on a traditional Hungarian fairy tale, Peter Strickland’s contribution to the omnibus film The Field Guide to Evil, this is an abstract retelling of a folktale about two shoemaker brothers battling for the hand of a beautiful princess. Told in a silent movie style, with beautiful and ornate cards that spell out the story, Strickland’s singular vision is at its peak here. With characteristic grotesqueries coupled with a healthy sense of humor, this story perfectly closed out a weird and scary set of stories to haunt your dreams.
Katalin Varga
Πίτερ Στρίκλαντ, Ρουμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, 2009, 84΄
Με το που μαθαίνει ότι δεν είναι πατέρας του μικρού Ορμπάν, ο σύζυγος της Καταλίν Βάργκα την πετάει έξω απ’ το σπίτι. Καθώς δεν θέλει να μεγαλώσει ο γιος της χωρίς πατέρα, η Καταλίν δεν έχει άλλη επιλογή από το να βρει τον πραγματικό πατέρα του παιδιού της. Αφού προφασίζεται μια δικαιολογία, παίρνει μαζί της τον Ορμπάν και ταξιδεύει διασχίζοντας τα Καρπάθια, όπου αποφασίζει ν’ ανοίξει ένα σκοτεινό κεφάλαιο του παρελθόντος της και να πάρει εκδίκηση. Αυτό για την Καταλίν σημαίνει ότι πρέπει να επιστρέψει σ’ έναν τόπο που δεν ήθελε να ξαναδεί στα μάτια της· σ’ έναν τόπο που πάντα θα συνδέεται μ’ ένα έγκλημα του οποίου υπήρξε θύμα. Τότε, στο σημείο αυτό της είχαν επιτεθεί δύο άντρες. Σήμερα είναι το ξέφωτο όπου ο γιος της παίζει ανέμελα...
Peter Strickland, Romania, United Kingdom, 2009, 84΄
Banished by her husband and her village, Katalin Varga is left with no other choice than to set out on a quest to find her son's real father, Orbán. Taking Orbán with her under false pretense, Katalin travels through the Carpathians where she decides to reopen a sinister chapter from her past and take revenge. The hunt leads her to a place, she prayed eleven years before, that she would never set foot in again.