Η Cdriva ProdActions και η Teucris Films, παρουσιάζουν την ταινία του Τεύκρου Σακελλαρόπουλου «3 Μοίρες» (remastered) το Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024 στις 9μμ, στον Πολυχώρο Πολιτισμού Γραμμές Τέχνης (Μαιζώνος 271, έναντι σταθμού τρένου, Πάτρα).
Πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση της ταινίας μεγάλου μήκους που γυρίστηκε στην Πάτρα το 2014. Παραμένει ασπρόμαυρη, βουβή με καρτέλες, αλλά έχει επενδυθεί με τη μουσική κάλυψη του συνθέτη Αυγουστίνου Κιζινόπουλου. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν στην Άνω Πόλη, στις Εργατικές Κατοικίες και στις εγκαταστάσεις της ACHAIA CLAUSS.
Γενική είσοδος 5€
Διάρκεια, 67’
Βιογραφικό Τεύκρου Σακελλαρόπουλου (Teucris)
Ο Τεύκρος Σακελλαρόπουλος γεννήθηκε στη Λευκωσία Κύπρου το 1963. Σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στην Ελλάδα και συνέχισε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Από το 1990 έως το 2020 ασχολήθηκε με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και την κατασκευή κτιρίων. Το 2020 στράφηκε αποκλειστικά στο χώρο του κινηματογράφου με τον οποίον ασχολείται από πολύ μικρή ηλικία. Η θεματολογία του περιστρέφεται γύρω από πανανθρώπινα ζητήματα. Ο ίδιος γράφει τα σενάρια, σκηνοθετεί και κινηματογραφεί τις ταινίες του έως και την τελική τους επεξεργασία (montage). Σε συνεργασία με τη Cdriva ProdActions, δέκα ταινίες του έχουν προκριθεί σε δεκαεφτά διεθνή φεστιβάλ σε Ελλάδα, Κύπρο, Ινδία και Ν. Κορέα, όπου έχει λάβει πέντε βραβεία.
Βιογραφικό Αυγουστίνου Κιζινόπουλου (Augustine Kizis)
Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Αθήνα με καταγωγή από το Αγρίνιο, ο Αυγουστίνος Κιζινόπουλος ανακάλυψε την αγάπη του για τη μουσική στα έξι του, παίζοντας παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια εξ ακοής. Η μετακόμισή του στις ΗΠΑ το 1996 τροφοδότησε το πάθος του για την παραγωγή μουσικής, εξερευνώντας είδη όπως το EDM, την Κλασσική μουσική και την Electronica. Η δουλειά του συνδυάζει τους απόηχους της ελληνικής του κληρονομιάς με μοντέρνους ήχους, δημιουργώντας μοναδικές συνθέσεις που συνδέονται με τους ακροατές σε όλο τον κόσμο.
Σημείωμα του σκηνοθέτη:
“Δεν είμαι εγώ· είναι ο Ζεύς και η Μοίρα και η νυχτοπλάνητη Ερινύα”
(Ο Αγαμέμνων εξηγώντας τη συμπεριφορά του αρπάζοντας την ερωμένη του Αχιλλέα Βρισηίδα).
Η Ιλιάδα αποτελεί την ομορφότερη απεικόνιση της μάχης του ανθρώπου με την ίδια του την ύπαρξη. Οι Θεοί επεμβαίνουν, τροποποιούν τις τροχιές των βελών, ορίζουν την έκβαση των μονομαχιών, θέτουν όρους και σκληρές επιλογές για τους ανθρώπους, θυμώνουν, φθονούν…
Χμ.. Οι Θεοί είναι φανερό μνησικακούν με την ευτυχία των ανθρώπων… και δεν χάνουν ευκαιρία να το δείξουν και να το υλοποιήσουν…
Οι άνθρωποι το γνωρίζουν αυτό και προσπαθούν να τους “ξεγελάσουν”…
Στην Ιλιάδα είναι τόσο φανερό πως την τύχη σου δεν την κρατάς στα χέρια σου.
Ωστόσο αν και οι άνθρωποι αδυνατούν να κατανοήσουν γιατί συνέβη τούτο, θεωρούν ότι εφόσον συνέβη, προφανώς “έπρεπε να γίνει”…
Αυτή είναι η σχέση των ανθρώπων της Ιλιάδας με το μεταφυσικό…
Είναι σκόπιμο να ανατρέξει κάποιος στις απαρχές της ανθρώπινης γραπτής ιστορίας και μυθολογίας (ίσως συγκεκαλυμμένης ιστορίας), όταν ακόμα το πρωτόλειο κυριαρχούσε…
Μπορεί να απαντήσει κάποιος σε αυτά τα πανανθρώπινα ερωτήματα;
Όχι…
Μπορεί μόνο να υποδείξει μία άποψη…
Ίσως ο καλύτερος τρόπος είναι δια μέσου ενός ποιήματος… ενός οπτικού ποιήματος… Οι “3 Μοίρες” (η ταινία) θέλει να είναι ένας ύμνος προς τον σκεπτόμενο άνθρωπο και την ίδια τη ζωή…
Στην αφίσα οι “3 Μοίρες” παρακολουθούν τη ζωή μας… Πόσο την ορίζουν όμως;
Τεύκρος