από την ομάδα Hippo
Με τη χρήση τεχνικών σωματικού θεάτρου, χορού και τραγουδιού στήνεται μια πληθωρική παράσταση για παιδιά όλων των ηλικιών. Η
ομάδα Hippo προτείνει μια σύγχρονη εκδοχή του κλασικού παραμυθιού με έντονα κωμικά στοιχεία, γρήγορο ρυθμό, συγκίνηση και ανατροπές. H Ωραία Κοιμωμένη² είναι μια ιστορία ενηλικίωσης, που μιλάει στην καρδιά και στο μυαλό των παιδιών. Θέμα της παράστασης είναι η προσωπική ελευθερία και τα όρια της.
“...Τότε κι οι δυο οι βασιλείς, πήρανε προφυλάξεις, έβγαλαν νόμους ειδικούς, προστάγματα, διατάξεις:
Από παντού εξαφάνισαν κάθε τύπου μαχαίρι, για να μην πάει να τρυπηθεί της κόρης τους το χέρι.
Κατήργησαν με προσοχή τα αιχμηρά σημεία και τα στρογγυλοποίησαν για να χουν ηρεμία, Έτσι την κόρη τους νόμιζαν πως θα σώσουν κι από της μοίρας το γραφτό πως θα τηνε γλιτώσουν...”
Η ηρωίδα μας επιθυμεί να ζήσει μια φυσιολογική ζωή, αλλά αυτό δεν είναι δυνατόν. Παρά τους περιορισμούς θα τρυπηθεί και θα πέσει σε έναν πολύ βαθύ ύπνο, που φτάνει μέχρι το σήμερα...θα ξυπνήσει άραγε η Κοιμωμένη ή όχι; Η Ωραία Κοιμωμένη² αποτελεί άλλη μια πρωτότυπη ιδέα της ομάδας Hippo που δημιουργεί έναν πλούσιο παραμυθένιο κόσμο με δύο υπερ-ηθοποιούς, οι οποίοι τα κάνουν όλα!
Την παράσταση ακολουθεί ένα σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Δράματος. Τα παιδιά, μέσα από θεατρικές δραστηριότητες (αυτοσχεδιασμοί, κινητικά και φωνητικά παιχνίδια), συμμετέχουν σε έναν φανταστικό κόσμο, εμπνευσμένο απ’ το θέαμα που παρακολούθησαν. Στόχοι του Δράματος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας προφορικής επικοινωνίας, η καλλιέργεια της αισθητικής έκφρασης, η προαγωγή της κριτικής σκέψης και η ευαισθητοποίηση όσον αφορά θέματα όπως οι σχέσεις με τους γονείς, η προσωπική ευθύνη και η έννοια της ελευθερίας.
Έγραψαν για την παράσταση (αποσπάσματα κριτικών):
«Η εύρυθμη και πυκνή σκηνοθεσία (Hippo, δηλαδή Αλέξης Ράπτης και Φώτης Δούσος) στηρίζεται στέρεα σε τεχνικές του σωματικού θεάτρου. Οι μεταμορφώσεις των δύο ηθοποιών γίνονται μπροστά στα μάτια των θεατών ως μία “φυσική” θεατρική διαδικασία». [Κατερίνας Διακουμοπούλου, εφ.: Μακεδονία]
«Ο εξαιρετικά γρήγορος ρυθμός και τα ξαφνιάσματα/ανατροπές της παράστασης είναι σίγουρα τα highlights, όπως επίσης και οι διάφορες μεταμορφώσεις πχ.σε κόμισσα Αμαλία, αλλά και τον πολύ έξυπνο τρόπο εμφάνισης της Αμαλίας επί σκηνής μετά από 16 χρόνια. Αποφεύγοντας τελείως τον διδακτισμό, η παράσταση διερευνά το θέμα της προσωπικής ελευθερίας και των ορίων της μεσά από αστείες ατάκες και διασκεδαστικά ευρήματα». [Ιωάννα Λιούτσια, Εξώστης]
Κριτική της Κατερίνας Διακομοπούλου (εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ):
http://hippohippos.wix.com/hippo-theatre-group#!about2/chob
Κριτική της Ιωάννας Λιούτσια (Εξώστης):
http://hippohippos.wix.com/hippo-theatre-group#!about2/claw