Natalia Osipova
«Μία από τις δώδεκα μεγαλύτερες μπαλαρίνες όλων των εποχών» (The Telegraph)
Η Natalia Osipova γεννήθηκε στη Μόσχα και σπούδασε στην Ακαδημία Χορού της Μόσχας. Ενώ ήταν ακόμη φοιτήτρια κέρδισε το “Grand Prix” στο Διεθνή Διαγωνισμό Μπαλέτου στο Λουξεμβούργο (2003). Το 2004, μπήκε στα Μπαλέτα Μπολσόι όπου αμέσως επιλέχτηκε ως πρώτη χορεύτρια στο Bolero, δημιουργία του καλλιτεχνικού διευθυντή Alexei Ratmansky και σε πολλά σημαντικά έργα του κλασικού ρεπερτορίου, όπως ο Καρυοθραύστης και η Λίμνη των Κύκνων. Πολύ σύντομα διακρίθηκε για την απαράμιλλη τεχνική της, την εκρηκτικότητα των αλμάτων της και την ένταση της υποκριτικής της και κλήθηκε να ερμηνεύσει πληθώρα εμβληματικών ρόλων του κλασικού μπαλέτου, όπως η Κίτρη στον Δον Κιχώτη (2005) και η Ζιζέλ στο ομώνυμο έργο, σε σκηνοθεσία του Γιούρι Γκριγκαρόβιτς (2007). Ο Alastair Macaulay, κριτικός των Times της Νέας Υόρκης, είπε: «υπάρχουν πολλές Ζιζέλ, αλλά μόνο μία Osipova». Το 2009, η Natalia πραγματοποίησε το ντεμπούτο της με το American Ballet Theatre, στο Metropolitan Opera House της Νέας Υόρκης, στους ρόλους της Ζιζέλ και της Συλφίδας. Την ίδια χρονιά έκανε το ντεμπούτο της στη Σκάλα του Μιλάνου, στον Δον Κιχώτη του Νουρέγιεφ, ρόλος που επίσης πήρε διθυραμβικές κριτικές από κριτικούς και κοινό. Έχει τιμηθεί με δεκάδες βραβεία, ανάμεσα στα οποία: Βραβεία Golden Mask για τις ερμηνείες της στις παραστάσεις “In The Upper Room” (2008) και “La Sylphide” (2009), Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Χορού – Καλύτερη Γυναίκα Χορεύτρια (2007, 2010 και 2014). Μετά την αποχώρησή της από τα Μπολσόι, έγινε μέλος του Αγγλικού Βασιλικού Μπαλέτου, ως πρώτη χορεύτρια. Η Natalia Osipova, επειδή δεν αρκείται στο να χορεύει μόνο τους ρόλους της κλασικής χορευτικής παράδοσης, θέλει πάντα να διευρύνει τους ορίζοντές της. Πειραματίζεται αδιάκοπα με το σύγχρονο χορευτικό είδος και προσπαθεί να βρει νέους τρόπους καλλιτεχνικής έκφρασης. Η Osipova έχει συνεργαστεί με τους σημαντικότερους σύγχρονους χορογράφους του κόσμου, όπως οι Sidi Larbi Cherkaoui, Russell Maliphant, Vladimir Varnava, και Yuka Oishi.
Κριτικές από τα διεθνή μέσα
Η παράσταση Carmen έκανε πρεμιέρα στο Εδιμβούργο τον Δεκέμβριο του 2021 και στο Southbank London το 2022. Ακολουθούν μερικές από τις διθυραμβικές κριτικές που έχουν γραφτεί για αυτήν:
«Το αστέρι του Βασιλικού Μπαλέτου ηλεκτρίζει στη νέα αυτή περίτεχνη προσαρμογή
ενός από τα μεγαλύτερα κλασικά έργα, από την Didy Veldman.»
The Guardian
«Η Natalia Osipova μαγνητίζει τα βλέματα,
σε αυτή την εμπνευσμένη διασκευή της όπερας του Bizet.»
The Times
«Η Didy Veldman οραματίστηκε ξανά την ιστορία
της σαγηνευτικής Carmen του Prosper Mérimée, ως ένα έντονο δράμα δωματίου.
Τα σόλο της Osipova κόβουν την ανάσα με την ομορφιά και την ευκινησία τους.
Λίγοι είναι οι ζωντανοί χορευτές που είναι ικανοί να επιτύχουν
τόσο βάθος και πολυπλοκότητα συναισθηματικής έκφρασης.»
Daily Telegraph
«Η χορογραφία της Veldman είναι ένας πλούσιος συνδυασμός
της γλώσσας του κλασικού χορού με τις πιρουέτες, τις αραμπέσκ και τα ζετέ,
που αναδεικνύονται σαν κοσμήματα μέσα
σε μια τέλεια προσγειωμένη σύγχρονη οπτική.»
Bach Track
«Η Osipova είναι απλά απαράμιλλη,
ως γυναίκα που συνθλίβεται
από τη φήμη και τη βίαιη αντρική ζήλια.»
The Times
«…Η ερμηνεία της Osipova πάλλεται από αληθοφάνεια…»
The Scotsman
«Τα πάντα σε αυτή την παραγωγή συνεισφέρουν στο σύνολο:
Το σκηνικό και τα κοστούμια που σχεδίασε η Nina Kobiashvili…
οι εξαιρετικοί φωτισμοί του Ben Ormerod…
η αισθησιακή μίξη της ισπανικής κουλτούρας
και των τζαζ ρυθμών από τον Dave Price,
με τις τρομπέτες και κρουστά να αντανακλούν
την γλυκόπικρη διάθεση αυτής της εμβληματικής τραγωδίας.»
Broadway Baby
«Μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσει κανείς!»
Seeing Dance