Αμτζάντ Αλ Ρασίντ, Ιορδανία, Γαλλία, Σαουδική Αραβία, Κατάρ, 2023, 113'
Όταν ο άντρας της Ναγουάλ πεθαίνει ξαφνικά δίχως να έχει αφήσει διαθήκη, η νεαρή γυναίκα και η μικρή κόρη της βρίσκονται αντιμέτωπες με μια αδιέξοδη μοίρα. Σύμφωνα με τον ιορδανικό νόμο, αν δεν υπάρχει ένα αγόρι να κληρονομήσει τον πατέρα τότε όλη η περιουσία θα πάει στον αδερφό του. Ο μόνος τρόπος για να αποφύγει να χάσει το σπίτι της αλλά ακόμη και την κηδεμονία της κόρης της θα είναι να γεννήσει ένα αγόρι. Δόξα τω Θεώ! Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Αμτζάντ Αλ Ρασίντ είναι η πρώτη ταινία από την Ιορδανία που προβλήθηκε ποτέ στις Κάννες, και βλέποντάς την καταλαβαίνεις το γιατί. Πρόκειται για ένα ιδιοφυές δείγμα κοινωνικού σινεμά που ξεχειλίζει ένταση και εσωτερική αγωνία, κοιτάζοντας διαπεραστικά την πολύπλοκη ηθική, κοινωνική και ιδεολογική διαστρωμάτωση μιας χώρας που παραμένει δέσμια μιας άκαμπτης και σκληρής παράδοσης.
Amjad Al Rasheed, Jordan, France, Saudi Arabia, Qatar, 2023, 113'
When Nawal's husband suddenly passes away without leaving a will, the young woman and her little daughter are confronted with a bleak fate. Under Jordanian law, in the absence of a son to inherit from the father, all property goes to the brother. Her only means to avoid losing her home and even the custody of her daughter is to give birth to a son. Inshallah! Amjad Al Rasheed's film marks the first-ever Jordanian movie screened at the Cannes Film Festival, and upon watching it, you'll understand why. It's an extraordinary example of social cinema that brims with intensity and inner turmoil, delving profoundly into the complex ethical, social, and ideological layers of a nation still tightly bound by unyielding and harsh traditions.