Αντώνης Κόκκινος, Γιάννης Σολδάτος, Ελλάδα, 2022, 76΄
Στα μέσα της δεκαετίας το ’80 οι εκδόσεις Αιγόκερως σχεδίαζαν ένα περιοδικό για τον κινηματογράφο και το θέατρο (το οποίο τελικά δεν ευδόκησε), όπου σαν βασικό θέμα θα ήταν μια συζήτηση, με μορφή αμοιβαίας συνέντευξης ανάμεσα σε δύο προσωπικότητες του αντίστοιχου χώρου. Για το πρώτο τεύχος επιλέχθηκαν ο Θόδωρος Αγγελόπουλος και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, αδιαμφισβήτητα οι κορυφαίες προσωπικότητες του τότε κινηματογράφου μας, από τους βασικούς πρωτεργάτες και στυλοβάτες του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου. Έτσι ένα καλοκαιρινό βράδυ ο Αντώνης Κόκκινος και ο Γιάννης Σολδάτος κάθισαν με τους δυο τους, στο σπίτι του Αγγελόπουλου στο Μάτι και μαγνητοφώνησαν μια τρίωρη συζήτηση των δύο, μέσα στα πλαίσια που τους τέθηκαν, για να ενταχθεί αυτή στο περιοδικό. Ξετυλίχθηκε εκεί η κοινή και από κάποιο σημείο και μετά εντελώς αντιθετική τους πορεία, που ξεκίνησε από τα χρόνια του Παρισιού και συνεχίστηκε με εκείνη την θεαματικά ναυαγισμένη ιστορία να στήσει ο Αγγελόπουλος την πρώτη του ταινία, αυτή για τους Φόρμινγξ, με βοηθό τον Παναγιωτόπουλο, για να καταλήξει ο καθένας στο δικό του, ιστορικό πια, έργο. Η ξεχασμένη για τριάντα πέντε χρόνια συζήτηση βρέθηκε! Τόσο οι κασέτες όσο και το απομαγνητοφωνημένο κείμενο, τώρα που οι δύο κορυφαίοι δημιουργοί μας έχουν φύγει από τη ζωή. Αυτή η συζήτηση είναι ένα πολύτιμο ντοκουμέντο και για την έως τότε στάση και πορεία των δύο δημιουργών, για το σχεδιασμό του μελλοντικού τους έργου, για την οντότητα του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, αλλά και του κινηματογράφου γενικότερα. Ο λόγος των δύο δημιουργών αποτελεί και τον βασικό πυρήνα γύρω από τον οποίο στρέφεται η ταινία.
Antonis Kokkinos, Yannis Soldatos, Greece, 2022, 76΄
In the mid-80s, Aegokeros publishing house intended, although without success, to publish a magazine about film and the theatre. The main topic of each issue would be a conversation in the form of interview between two creators either of cinema or the theatre. Theo Angelopoulos and Nikos Panayotopoulos had been chosen by the editorial board for the first issue. Indisputably they were two key figures of the Greek cinema at that period, and among the pioneers of the New Greek Cinema. With that being said, a summer evening at Angelopoulos house in Mati area, Antonis Kokkinos and Yannis Soldatos recorded a three-hour interview between Theo and Nikos, within the frameworks set for them, in order to be included in the magazine. The interview brought to the fore their common course, even though completely opposite from one point onward, which started from their years in Paris and continued with the spectacularly shipwrecked attempt for Angelopoulos to set up his first film, the one about The Forminx, in which Panayotopoulos hold the position of assistant director. Thirty-five years later, the unpublished conversation has been found; both the tapes and the transcripts! Given that the two protagonists have passed away, this conversation stands as a valuable manifestation of the creators’ views regarding their own, until then, existing and future work, as well as a thorough insight into the New Greek Cinema, and into World Cinema in general. The story of the two creators is the main core around which the film unfolds.