Κριστίνα Τίνκεβιτς, Ουκρανία, 2022, 102΄
Αντλώντας από τις αισθητικές και ηθικές αρχές του κοινωνικού ρεαλισμού, η σκηνοθέτρια αποτυπώνει μια αυστηρή κοινωνία που επιβάλλει στα μέλη της αδύνατες επιλογές. Η Άννα είναι μια 35χρονη οδηγός ασθενοφόρου και ανύπαντρη μητέρα, η οποία ζει σε ένα μικρό διαμέρισμα μαζί με την κόρη της, την Κάτια, και την ηλικιωμένη μητέρα της. Όταν το αμάξι ενός επιφανούς πολιτικού προσώπου της περιοχής παρασέρνει με το αμάξι του την Κάτια, ξετυλίγεται μια σπαραξικάρδια ιστορία κοινωνικής αδικίας και εκδίκησης, αναδεικνύοντας πόσο ευέλικτη μπορεί να είναι η ηθική, σε μια κοινωνία που καθορίζεται από το «δικαίωμα των δυνατών». Η ταινία διερευνά τη γκρίζα ζώνη της προσωπικής ευθύνης, διαπιστώνοντας εναργώς την ευκολία με την οποία εγκαταλείπει κανείς τις «πολιτισμένες» συμπεριφορές και συνήθειες, εν μέσω ακραίων συνθηκών.
Christina Tynkevych, Ukraine, 2022, 102΄
Inspired by the principles of social realism, the director films a harsh society that imposes impossible choices on its members. Anna is a 35-year-old ambulance driver and single mother who lives in a cramped apartment with her young daughter, Katia, and her aging mother. When Katia is accidentally hit by a passing car that belongs to a well-connected and wealthy local politician, the film delves into a story of social injustice and revenge and reveals how flexible moral principles can be in a society governed by the “right of the strongest.” The film examines the gray area of personal morality, leading to a stark realization of how easy it is to abandon expected “civilized” behaviors and habits when faced with extreme circumstances.