Ενρίκε Σάντσεθ Λανς, Γερμανία, Νορβηγία, 2024, 102'
Μια κορυφαία χορεύτρια στη βασιλική αυλή της Καμπότζης μεγαλώνει με αγάπη τον μικρό αδελφό του συζύγου της ως δικό της γιο. Δεκαετίες αργότερα, ως εργάτρια υπό τον καταπιεστικό ζυγό των Ερυθρών Χμερ, ανακαλύπτει ότι ο θετός γιος της δεν είναι άλλος από τον Πολ Ποτ! Οι μαζικές εκκαθαρίσεις του καθεστώτος (από το 1975 μέχρι το 1979, ο Πολ Ποτ αφάνισε το 25% του πληθυσμού της Καμπότζης) συνυφαίνονται με τις γεμάτες οδύνη αναμνήσεις των συγγενών του αιμοσταγούς δικτάτορα, οι οποίοι σήμερα στήνουν μια εντυπωσιακή χορευτική παράσταση με θέμα τη συνάντηση του αρχηγού των Ερυθρών Χμερ με τη θετή του μητέρα. Σ’ αυτό το καταπληκτικό ντοκιμαντέρ, πολύτιμο αρχειακό υλικό συνδυάζεται θαυμάσια με τις εικόνες των χορευτών, τις παραδοσιακές ενδυμασίες και τις περιγραφές του βαθύτερου νοήματος αυτής της μείζονος πολιτιστικής έκφρασης του λαού της Καμπότζης, δίνοντας ένα υπέροχο αποτέλεσμα, βαθιά μελαγχολικό, όμορφο και συγχρόνως τραγικό. Η τέχνη ως παυσίπονο για τις ανοιχτές πληγές της Ιστορίας.
Enrique Sánchez Lansch, Germany, Norway, 2024, 102'
A star dancer at the Cambodian royal court lovingly raises her husband’s little brother as her own son. Decades later, as a forced laborer under the oppressive rule of Khmer Rouge, she discovers that her foster son is none other than Pol Pot. The mass purges of the regime (spanning from 1975 to 1979 – Pol Pot annihilated 25% of Cambodia’s population) are intertwined with painful memories of the relatives of the bloodthirsty dictator, who today stage an impressive dance performance depicting an encounter between the leader of the Khmer Rouge and his foster mother. In this stunning documentary, valuable archival material is seamlessly combined with the images of the dancers, the traditional costumes, and the descriptions of the deep significance behind this major cultural expression of the Cambodian people, offering a flawless outcome, one that is profoundly melancholic, beautiful, and yet at the same time tragic. Art serves as pain relief for the greatest open wounds of History.