Nuisance Bear
Τζακ Γουάισμαν, Γκαμπριέλα Όσιο Βάντεν, Καναδάς, 2021, 14΄
Το Τσόρτσιλ στη Μανιτόμπα του Καναδά είναι μια πόλη γνωστή ως διεθνής προορισμός για τη φωτογράφιση πολικών αρκούδων. Όλοι έχουμε δει μαγευτικές εικόνες και κλασικές τηλεοπτικές εκπομπές για την άγρια φύση – όμως τι έχουν δει από εμάς οι αρκούδες; Αυτό το αντισυμβατικό και οπτικά εντυπωσιακό ντοκιμαντέρ αντιστρέφει την οπτική και προσφέρει μια διεισδυτική ματιά σε μια τυπική μέρα στη ζωή μιας πολικής αρκούδας, καθώς αυτή έρχεται αντιμέτωπη με τουρίστες και υπεύθυνους προστασίας. Μια ταινία που αναδεικνύει την ολοένα και πιο λεπτή ή σχεδόν απατηλή διαχωριστική γραμμή μεταξύ του ανθρώπινου κόσμου και του βασιλείου των ζώων, καλώντας το κοινό να διερωτηθεί για τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με την άγρια φύση, και για το αν αυτή η αλληλεπίδραση είναι βιώσιμη.
Jack Weisman, Gabriela Osio Vanden, Canada, 2021, 14΄
Churchill, Manitoba is famous as an international destination for photographing polar bears. We’ve seen the majestic images and the classic wildlife TV programs – but what does the bear see of us? This unconventional and visually arresting documentary shifts the perspective for a revealing look at a day in the life of a polar bear as it navigates an obstacle course of tourists and conservation officers. Nuisance Bear highlights the increasingly narrow and treacherous boundary between human and animal realms, asking audiences to consider the ways in which we interact with wildlife and if these relationships are sustainable.
Adjusting
Ντέγιαν Πέτροβιτς, Σερβία, 2021, 20΄
Ένα μοναδικό καταφύγιο σκύλων στην Ευρώπη, ένα μέρος όπου ελεγκτές ζώων κλειδώνουν αδέσποτα σκυλιά τα οποία βρίσκουν στα περίχωρα της πόλης. Παρουσιάζοντας τη διαδικασία εκπαίδευσης αυτών των σκύλων, η ταινία πραγματεύεται αλληγορικά ένα επίκαιρο κοινωνικό ζήτημα - την υποταγή του ατόμου στις επιταγές της εξουσίας. Στοιχειοθετώντας έναν παραλληλισμό μεταξύ καταφύγιου και κοινωνίας, η ταινία επανεξετάζει τη δύναμη της ιεραρχίας, αλλά και τη σχετικότητα οποιασδήποτε μορφής αυθεντίας που μας καθιστά πειθήνιους μέσω της επιβράβευσης και της τιμωρίας.
Dejan Petrović, Serbia, 2021, 20΄
A unique shelter for dogs in Europe, it is a place where animal controllers bring stray dogs impounded daily on the outskirts of the city. Showing the process of training these dogs, the film, itself a metaphor, deals with a current social issue – the subjugation of the individual to the will of authority. Establishing a parallel between dog shelters and societies, the film re-examines the hierarchies of power, as well as the relativity of any authority that renders us obedient through the exercise of reward and punishment.
Ghosts of Moria
Μίκαελ Γκράβερσεν, Φλόριαν Ελαμπντί, Δανία, 2022, 25΄
Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Μόρια της Λέσβου, η μεγαλύτερη προσφυγική δομή στην Ευρώπη, κάηκε ολοσχερώς εκτοπίζοντας χιλιάδες ανθρώπους. Στις στάχτες και στα συντρίμμια που απέμειναν, μια ομάδα προσφύγων προσπαθεί να επιβιώσει περισυλλέγοντας μέταλλα. Μια οικουμενική ιστορία για ένα μικρό μέρος, με θέμα την επιβίωση σ’ ένα σύμπαν που θυμίζει τοπίο Αποκάλυψης, σ’ έναν τόπο όπου η θαλπωρή και η φιλία είναι τόσο πολύτιμες (και σπάνιες) όσο τα χάλκινα καλώδια.
Michael Graversen, Florian Elabdi, Denmark, 2022, 25΄
In September 2020, Moria, the largest refugee camp in Europe, burned down on the Greek Island of Lesbos, displacing thousands of people. In the ashes and rubble that remain, a group of refugees is trying to survive by scavenging for metal. A universal story from one location, about how to survive in a post-apocalyptic universe, where human warmth and friendship are as precious – and as rare – as copper wiring.